٨٧٨
بازدید
1397/06/07
برای اینکه بتوانید درک بهتری از یک هتل هوشمند داشته باشید بهتر این سوالات کمی فکر کنید.وقتی در اتاق هتل راه می روید، مایلید که آهنگ مورد علاقه تان پخش شود؟ترجیح می دهید اتاق پر نور باشد یا کم نور؟ (سیستم روشنایی هوشمند)پرده ها کشیده شده باشند یا جمع شوند؟ (پرده های هوشمند)هوای اتاق خنک باشد یا گرم؟ (ترموستات هوشمند)و دوست دارید اتاق بر اساس پاسخ این سوالات عمل کند؟یک هتل با اتاق های اینچنینی شاید کمی تخیلی و دور از واقعیت به نظر برسداما به کمک هوشمند سازی، تمامی این امکانات به واقعیت های معاصر تبدیل شده اندو حتی هتل های بزرگ بسیاری، تکنولوژی هوشمند سازی را پیاده کرده اند.شاید برخی از هتل داران هوشمند سازی را هدر کردن پول و زمان بداننداما حقیقتِ قضیه دقیقا برعکس این است.با افزایش استفاده از گوشی های همراه هوشمند و رفاه طلبی ذاتی انسان، می توان گفت که:هوشمند سازی هتل ها یکی از پربازده ترین و سودآورترین تکنیک های جذب مسافر و صرفه جویی در زمان و هزینه است.هتل هوشمند چه ویژگی هایی دارد؟برخی از ویژگی های هتل هوشمند این قرارند:خدمت رسانی بر اساس پیام مهمانمهمان با برنامه ای که در گوشی هوشمندش نصب می شود،پیام ها و خواسته های خود را به پیشخدمت ها می رساندو آنها پیام را دریافت و عملی می کنند.علاوه بر آن،مهمان می تواند از طریق منوی موجود در این برنامه، اقلام و خدمات مورد نیاز خود را از بخش های مختلف هتل سفارش دهد.رزرو و تحویل آنلاین اتاقمهمان می تواند بدون آنکه ساعت ها پشت کانتر بماند تا یک اتاق خالی پیدا کند،با چند کلیک ساده در گوشی هوشمند خود و حتی دور از هتل اتاق رزرو نماید و یا آن را تحویل دهد.اتاق هایی با سنسورهای حرکتی و کلید کارتیاتاق هتل با سنسور حرکتی و کلید کارتیسنسورها و حسگرهای حرکتی می توانند زمان ورود مهمان را تشخیص دهندو به محض ورود وی، چراغ ها را روشن و دما را کنترل کنند.و یا ممکن است یک هتل از کلیدهای کارتی استفاده کندو پس از وارد کردن کارت در کارتخوان کنار درب اتاق، چراغ ها روشن و دمای اتاق کنترل شود.مشخص کردن وظیفه ی هر اتاقبعضی از کارهای پذیرایی و مهمان نوازی به خود اتاق محول می شود.مثلا بر اساس تمایلات و عادت های مهمان که به هنگام رزرویشن در سیستم ثبت شده است،نور و دمای اتاق کم و زیاد شده و پرده ها کنار می روند.مزایای هوشمند سازی برای هتل دارانمزایای هتل هوشمند برای هتل دارانمزایای هتل هوشمند عبارتست از :صرفه جویی در زمان کارمنداندر یک هتل هوشمند، لازم نیست که کارمندان تمامی پیام ها و دستورات مهمانان را بصورت دستی عملی کنند.در عوض، مدیریت هتل می تواند از قبل پاسخ هایی را برای خواسته های مشخص مهمانان آماده کندتا کارمندان تمام حواس خود را بر روی مسائل پیچیده تری متمرکز کنندو درخواست های مهمانان به موقع انجام شوند.از این طریق،کارآیی کارمندان بالاتر می رود.ربات های پیشخدمت با انجام کارهای ساده مثل بردن حوله ی تمیز برای مهمان به سرویس دهی هرچه بهتر هتل کمک می کنند.پاسخ دهی سریع به مهمانانهوشمند سازی پاسخ به درخواست های مهمانان، تضمین می کند که به نیازها و دستورات مهمانان به سرعت پاسخ داده خواهد شد.و هیچ خطای انسانی دخیل نخواهد بود.تحت چنین شرایطی،این احساس به مهمان دست می دهد که خواسته هایش چقدر برای مدیریت هتل اهمیت داردو بطور جدی پیگیری می شود.همین احساس، اعتماد مهمان را نسبت به هتل افزایش می دهد.هتل داران باید توجه داشته باشند که هر پاسخی را به شکل خودکار درنیاورند،به خصوص اگر مهمان از چیزی ناراحت است.در این موارد،مهمان انتظار دارد پاسخی دریافت کند که در آن احساس وجود داشته باشد و مشکل را برطرف نماید.مشکلات جدی مهمانان باید شخصا توسط مدیر هتل پیگیری شوند تا مهمان بیشتر از آن با هتل بیگانه نشود.کاهش هزینه ها و افزایش درآمدهوشمند کردن بخش های مختلف هتل می تواند به کاهش هزینه ها و افزایش درآمد کمک کند.منوی ارائه شده در اپلیکیشن هتل این امکان را به مهمانان می دهدتا به راحتی محصولات و خدمات مورد نیاز خود را با استفاده از گوشی هوشمند یا تبلت سفارش دهند.این یعنی فروش بیشتربعلاوه،هوشمند سازی هتل باعث صرفه جویی در هزینه ی انرژی های آب، برق و گاز می شود.زیرا زمانی که مهمانان بیرون از هتل هستند، وسایل گرمایشی و سرمایشی و روشنایی بطور خودکار خاموش می شوند.مزایای هتل هوشمند برای مهمانانمزایای هتل هوشمند برای مهمانانبرخی از این مزایا عبارتند از :انجام برخی کارها بصورت سلف سرویسدر دنیایی زندگی می کنیم که افراد ترجیح می دهند کارهایشان را خودشان انجام دهند.در بسیاری از موارد، مسافران ترجیح می دهند حداقل یک گزینه ی سلف سرویس داشته باشند.نکته ای که هتل داران باید به خاطر داشته باشند این است کهدر چنین مواردی، هوشمند سازی باید با خدمات بی عیب و نقص در توازن باشد.مثلا منظور از سلف سرویس کردن برخی خدمات این نیست که رزرو آنلاین را لغو کنید تا مسافر بصورت حضوری و پشت کانتر اتاق رزرو کند؛بلکه این است که گزینه های پیش روی مهمانان را افزایش دهید.خدمات منحصر به فردسیستم هوشمند هتل ها می تواند اطلاعات و عادت های شخصی هر مسافر را ذخیره کردهو در مراجعه ی بعدی برای ارائه ی خدمات درخور و مناسب هر شخص استفاده کند.برای مثال،اگر هتل هوشمند بداند که یک مهمان از پدیکور در آبگرم راضی بوده است،دفعه ی بعد پیشنهاد پدیکور در آبگرم را برای آن مهمان ارسال خواهد کرد.راحتی مهمانانبعد از یک پرواز طولانی، مهمانان کمی مایل به ایستادن در صف برای چک کردن اتاق ها هستند.با برنامه ی رزرو آنلاین دیگر نیازی به ایستادن در صف نیست.علاوه بر این، مهمانان با استفاده از این برنامه می توانند به کارمندان اعلام کنند کهچه چیزی می خواهند و چه زمانی به آن احتیاج دارند.تحت چنین شرایطی، درخواست های آنان به موقع عملی خواهد شد.آیا در هتل های هوشمند استقبال گرمی از مسافرین نمی شود؟برخی ها معتقدند زمانی که مسافر به یک هتل هوشمند می رود، همین که یک پیشخدمت دائما در مقابلش خم و راست نمی شود، یعنی استقبال گرمی از او نشده.اما این تصور کاملا غلط است.وقتی به محض ورود مهمان به اتاقش لامپ ها بصورت خودکار روشن می شوند،پرده ها کنار می روند،سیستم گرمایشی یا سرمایشی هوای اتاق را از قبل مطبوع کردهو موزیک مورد علاقه اش پخش می گردد،بدون هیچ شخص مزاحمی به مهمان خوشامد گویی می شود و مهمان احساس آرامش بیشتری خواهد داشت.هتل داران عزیز،هتل شما چه ۱۰۰ اتاق داشته باشد چه ۱۰۰۰ اتاق،سیستم هوشمند سازی هتل به شما این امکان را خواهد داد تا بهتر و راحت تر مجموعه ی خود را مدیریت و کنترل کنیدو تمامی مشخصه های وسایل هوشمند اتاق ها را به شکل خودکار درآورید.بنابراین،شما فقط بر تجربه ی پنج ستاره ی مهمانان خود تمرکز خواهید کرد.با این سیستم، شما می توانید به سرعت از هدر رفت انرژی در بخش های مختلف هتل مطلع شوید.و ترموستات ها را خودکار کنید تا مصرف انرژی در ساعات اوج مصرف به حداقل ممکن برسد.تنها با یک کلیک، هزینه ی مصرف انرژی تا ۵۰ کاهش خواهد یافت.و دیگر لازم نیست به یکایک اتاق ها سر بزنید و مزاحم مهمانان دیگر شوید تا وسایل اضافی را خاموش نمایید.